♦ Hälsosamma chokladbollar - Recept

Har ni någonsin gjort något som du bör bli ledsen över, men just för stunden så spelar ingenting någon som helst roll? well, så kände jag idag. Efter att i dagar ha suktat efter chokladbollar, så bestämde jag mig idag för en nyttig variant av de små delikatesserna. Misstaget jag gjorde var dock att mixa smeten istället för att bara mosa med gaffel. Resultatet? Min älskade mixer började ryka och lukta för att sedan tvärdö. Däremot blev resultatet av chokladbollarna så himla bra, att den lilla detaljen glömdes för stunden. Det bästa av allt? Det är superenkelt!
 
Recept:
 
Ca 10 stycken (7 lite större för min del)

100 g färska dadlar, ca 12 stycken
2 msk kokosolja
2 msk kakao
2 msk kallt kaffe eller vatten
1/5 dl fibergavregryn

Rulla sedan i kokos
klart!
 
 
 
#1 / / norrbotten emmis:

va gott, nu vet jag vad jag ska baka imon med sonen =)