Konsten att ro

Klockan börjar närma sig midnatt, det är fredag och larmet står på 05.30. Det är nu dagen är över, och det där med att sova faktiskt inte alls känns speciellt roligt. Det är nästan så man känner sig som en trotsig femåring. Jag stängde på jobbet igår, så imorse sov vi ut innan vi gav oss ut på en tur med bilen - destination Jätturn. Det var en plats jag aldrig tidigare varit på, men där Pontus har minnen från barnsben. Efter kilometer av skog och kniviga vägar med stora stenar och förfallna träd, så kom vi iallafall fram. Det är en liten skogspromenad innan man skymtar vattnet och två ekor som finns där till låns. Vi rodde ut till en liten grotta med ristningar från 1600-talet. Riktigt fint, och jag tackar gudarna för att jag tillbringat senaste tiden i roddmaskinen. För att ro, det var verkligen min grej!
 
 
Publicerat i Allmänt